Image hosted by Photobucket.com Ahlan Wasahlan wa marhaban bikum.. Semoga kita digolongkan di dalam golongan yang berusaha ke arah quran sunnah.. "Kelak di hari kiamat akan dihadapkan al Quran dan ahlinya yaitu orang-orang yang mengamalkannya dipimpin oleh surah alBaqarah dan Al Imran(Riwayat Ahmad, Muslim)."Wasalam"

Thursday, May 05, 2005

kekurangan pada manusia

Assalamualaikum w.bt

Posting kali ingin mengajak teman2 sekalian berfikir sejenak kekurangan pada diri kita sebagai insan... dalam minggu ini aku belajar tentang theory market efficiency dlm subject finance... aku dapati semua theory yg dicipta spt CAPM n Empirical evidence... tidak complete dan ade shj kekurangan yg boleh dipertikai.. aku pon tertanye mengapakah aku harus blaja mende yg macam tak betul nie.. when theory tak btol, mcam mane nak apply.. btol tak? tp aku bertanye kepada kawan aku.. pasal mende ini.. Alhamdulillah jawapan dia nobody's perfect, hanye Allah itu sempurna dan menyempurnakan.. so, ape yg datang dari manusia itu mesti ade kekurangan ...aku pikir2 balik.. apepon,kesimpulan yg boleh diambik ialah manusia itu banyak kekurangan yg mmg memerlukan kebergantungan kita kepada Allah... the best way is not by jus talking but make it as practical.insyaAllah. semoga kita bersame2 selalu muhasabah diri ini...sejauh mane kite bergantung hidup kite sehari2 kpd yang maha Esa...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

yes shahir, islam doesn't like someone who talks about theories but never apply it... hopefully we do what we say

6:30 AM  
Blogger shahir said...

btol 3X!! Islam itu syumul... ttp manusia mungkin terhimpit dgn keperluan dunia yg menghambat... sistem yg ade... n dot dot dot.. insyaAllah let us pray agar dia terus berusaha utk beramal dgn what they say!!!

4:36 PM  
Blogger Irzan said...

AMIIIIIINNNNN.....

3:42 AM  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger

Search Islamic Directory
Keyword:
  • .:Beramal, amal kerana Allah
  • .:Beramal kerana Allah itu syiar kami
  • .:Allah Tuhan kami
  • .:Allah matlamat kami
  • .:Al-Rasul ikutan kami
  • .:Al-Quran panduan kami
  • .:Beramal amal kerana Allah
  • .:Beramal kerana Allah itu syiar kami
  • .:Berjihad,jihad jalan kami
  • .:Mati dijalan Allah cita tertinggi kami