Image hosted by Photobucket.com Ahlan Wasahlan wa marhaban bikum.. Semoga kita digolongkan di dalam golongan yang berusaha ke arah quran sunnah.. "Kelak di hari kiamat akan dihadapkan al Quran dan ahlinya yaitu orang-orang yang mengamalkannya dipimpin oleh surah alBaqarah dan Al Imran(Riwayat Ahmad, Muslim)."Wasalam"

Friday, April 01, 2005

pengalaman adelah emas dlm murabbi kehidupan

Assalamualaikum...

posting kali ini aku ingin berbicare mengenai sedikit pengalaman lepas yg telah mengajarku erti kehidupan...

Semalam ade seorang sahabat bertanye ttg kisah silamku... aku berceritakan ttg kisah lampau ku yg pade satu ketika hanyut di dasar daratan yg luas. Bumi anugerah Allah ini terlampau luas dan indah.. kekadang manusia itu berada pada jalan yg betul, kekadang tidak... tibe2 ku terpikir siapekah sebenarnye insan bergelar manusia seperti aku... namun, aku masih lg tido dengan nenyak bersama arus deras yg mungkin menjadi petunjuk ke jalan yg batil... siapekah yg sanggup menegurku ketika aku dibaling2 oleh ombak2 yg menderu + angin sepoi2 bahase. Siapekah aku?? akupon masih lg tertarik kepada mende2 yg memberikan kpd kehebatan di dunia. Perasaan utk mendekati cinta hakiki makin lenyap dikalbu yg sentiase mengharapkan rahmat dan kasihNye... Jiwa makin kosong... Aku kebingungan... Namun ku bersyukur... Dgn keizinan dan inayahnye aku dipimpin oleh pokok2 dan dahan2 yg mantap.. ttp ku harus ingat tak selalunye pokok itu segar dan dahan itu kuat... ku patut mencari pegangan oleh satu kuase yg maha hebat....


Durani

Hadirmu wahai teman
Memberi kekuatan
Dikala ku perlukan sokongan dan bantuan
Didalam kesulitan engkau tunjukkan jalan
Tiada kata utk ku lafazkan

Kiranya ku aur engkau adalah tebing
Itulah hakikat kita saling perlukan
Inilah persahabatan anugerah tuhan
Untuk hamba yg inginkan kebahagian

Hubungan terjalin dgn diri terpimpin
Persengketan adalah dugaan
Dengan iman dihati amalan dibaiki
Terjalinlah satu ikatan murni

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger

Search Islamic Directory
Keyword:
  • .:Beramal, amal kerana Allah
  • .:Beramal kerana Allah itu syiar kami
  • .:Allah Tuhan kami
  • .:Allah matlamat kami
  • .:Al-Rasul ikutan kami
  • .:Al-Quran panduan kami
  • .:Beramal amal kerana Allah
  • .:Beramal kerana Allah itu syiar kami
  • .:Berjihad,jihad jalan kami
  • .:Mati dijalan Allah cita tertinggi kami